No module Published on Offcanvas position

PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN

Institut Latihan Perindustrian (ILP) Kepala Batas, Jabatan Tenaga Manusia, Kementerian Sumber Manusia

diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih.

Dengan itu kami berjanji :-

 

PIAGAM PELANGGAN INSTITUSI LATIHAN PERINDUSTRIAN KEPALA BATAS (sehingga 31 DISEMBER 2024)

  1.  Mengeluarkan Tawaran Kemasukan bagi Kursus Jangka Panjang Selewat-lewatnya Tiga (3) Minggu Sebelum Kursus Bermula. 
  2. Memastikan pelajar-pelajar Lepasan ILP Kepala Batas disahkan Layak Dianugerahkan Sijil atau Dilpma Berdasarkan Keputusan Jawatankuasa Berkenaan Dalam Tempoh Lapan (8) Minggu Selepas Tamat Sesi Latihan Bagi Semester Tersebut.
  3. Mengeluarkan Surat Tawaran Kemasukan Kursus Jangka Pendek (KJP) selewat-lewatnya Tiga (3) Hari Sebelum Kursus Bermula.
  4. Memastikan Peserta KJP yang Mencatat Peratus Kehadiran Melebihi 80% mendapat Sijil Dalam Tempoh Tujuh (7) Hari Selepas Tamat Berkursus.
  5. Semua Aduan Diuruskan Dalam Tempoh 15 Hari Bekerja.

STATISTIK PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN ILP KEPALA BATAS

Bil.

PIAGAM PELANGGAN
(tarikh kemaskini pada 31 Disember 2024)

PERATUS
PENCAPAIAN
1 Mengeluarkan tawaran kemasukan bagi kursus jangka panjang selewat-lewatnya (3) tiga minggu sebelum kursus bermula. 100%
2 Memastikan pelajar-pelajar lepasan ILP Kepala Batas disahkan layak dianugerahkan sijil berdasarkan keputusan jawatankuasa berkenaan dalm tempoh lapan (8) minggu selepas tamat sesi latihan bagi semester tersebut. 100%
3 Mengeluarkan surat tawaran kemasukan bagi kursus jangka pendek (KJP) selewat-lewatnya tiga (3) hari sebelum kursus bermula. 100%
4 Memastikan peserta KJP yang mencatat peratus kehadiran melebihi 80% mendapat sijil dalam tempoh tujuh (7) hari selepas tamat berkursus. 100%
5

Tindakan Pegawai Aduan Pelanggan menguruskan aduan semasa dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja dari tarikh aduan diterima dan tujuh (7) hari bekerja dari tempoh menerima maklumat dari pihak ketiga.

Kriteria Penilaian Memuaskan Tidak Memuaskan
a) Mesra, sopan dan memberi layanan yang adil 100% 0%
b) Cepat dan responsif 100% 0%
c) Staf membantu & memberi maklumat dengan tepat 100% 0%
d) Kondusif 100%  0%

 

100%